Partenerul dumneavoastră în gestionarea rapoartelor de integritate

Soluții INTELIGENTE de raportare a neregulilor

O platformă digitală inovatoare de raportare: identificați și monitorizați amenințările la adresa integrității în cadrul companiei dumneavoastră. Intuitivă, sigură și adaptată la nevoile dumneavoastră.

Wibso este mult mai mult decât o platformă digitală de raportare.

Noi suntem diferiți

Wibso a fost dezvoltat cu gândul la soluții inteligente de denunțare, pentru că aceasta este ceea ce facem cel mai bine: ne angajăm să oferim soluții reale atunci când vine vorba de amenințările la adresa integrității.

Platforma

Am conceput o platformă digitală inovatoare de raportare, axată atât pe persoana care raportează, cât și pe compania care primește informațiile. Ușor de utilizat, intuitivă și dezvoltată ținând cont de cele mai înalte standarde de securitate, pentru ambele părți ale spectrului: aceasta este ceea ce ar trebui să însemne raportarea integrității.

Soluțiile

Raportarea integrității se referă la responsabilitatea corporativă - la ceea ce face compania dvs. și cum o face. Navigarea prin această abordare schimbătoare a modului de a face afaceri aduce multe întrebări, iar noi suntem aici pentru a le aborda pe toate.

Interfață

Interfață ușor de utilizat

Interfața ușor de utilizat a platformei Wibso îmbunătățește accesibilitatea și ușurința în utilizare, promovând un proces de denunțare simplificat și eficient pentru utilizatori.

Țineți evidența performanțelor companiei dvs.

Cu ajutorul tabloului de bord de raportare, puteți vizualiza modul în care compania dvs. tratează rapoartele. Verificați câte rapoarte ați primit și sub ce categorie de abatere. Identificați dacă numărul de cazuri înregistrează o tendință ascendentă sau descendentă. Și exportați toate datele pentru a facilita raportarea conformității interne.

Conformitatea GDPR

Conformitatea GDPR a platformei Wibso asigură o protecție sporită a datelor, promovând încrederea și respectarea legislației, protejând în cele din urmă confidențialitatea utilizatorilor și integritatea organizațională.

Certificare ISO 27001

Certificarea ISO 27001 asigură faptul că platforma Wibso aderă la standarde stricte de securitate a informațiilor, oferind utilizatorilor un mediu robust și de încredere pentru denunțarea confidențială.

Măsuri de securitate

Implementarea unor măsuri de securitate solide pe platforma Wibso asigură o protecție sporită a datelor sensibile, sporind confidențialitatea generală și protejând împotriva potențialelor amenințări cibernetice

Caracteristici

Platforma digitală de raportare dezvoltată de experți în gestionarea riscurilor

Whistleblowing expert

Wibso, creat de experți în fraudă și risc, întruchipează expertiza în materie de denunțare, respingând o abordare unică.

Înțelegerea fraudei

Majoritatea cazurilor de fraudă profesională sunt detectate prin intermediul rapoartelor de integritate

Raportare eficientă

Gestionarea adecvată a rapoartelor de integritate este marca unei adevărate culturi organizaționale

Vigilență raționalizată

Sporirea prevenirii fraudei, a eficienței raportării, a integrității culturale, a conformității locale și a importanței sectorului privat.

Conformitate locală

Legislația locală determină obligațiile de conformitate în ceea ce privește denunțarea neregulilor - de aceea ne concentrăm asupra particularităților locale

Focus privat

Raportarea integrității publice și private nu sunt identice: Wibso a fost dezvoltat special pentru sectorul privat

Cerințele dumneavoastră

De ce să ne alegeți

Soluții personalizate și de specialitate în materie de raportare a neregulilor

Cadrul juridicAdresa de poștă electronică
E-mail
Alte platforme de raportareWIBSO
Asigurarea confidențialității persoanei care raportează
Asigurarea confidențialității informațiilor raportate
Conformitatea cu Regulamentul GDPR
Raportarea registrului electronic
Emiterea de statistici privind raportarea
Stocarea rapoartelor pentru o perioadă de 5 (cinci) ani
Raportare anonimă
Confirmare automată de primire a raportului
Memento acțiuni ulterioare
Statutul raportării
Mărturie

Feedback și recenzii ale clienților

4.5/5

Deblocați beneficii exclusive - profitați acum de oferta Wibso!

Beneficiați de avantaje exclusive pentru soluții avansate de denunțare a neregulilor. Îmbunătățiți acum gestionarea riscurilor și promovați integritatea în organizația dumneavoastră!

    ÎNTREBĂRI FRECVENTE

    Întrebări frecvente

    1. Când este utilizat canalul de raportare externă?

    Raportarea încălcărilor legii se face în principal prin intermediul canalelor interne de raportare existente. Cu toate acestea, denunțătorul în interes public poate alege între canalul intern de raportare și canalul extern de raportare, asumându-și riscul de represalii pentru raportarea prin canale interne sau imposibilitatea de a raporta prin canale externe. posibilitatea de a remedia încălcarea în mod eficient prin canale interne.

    În același timp, în cazul persoanelor juridice de drept privat cu mai puțin de 50 de angajați, altele decât cele menționate la articolul 9 alineatul (4) din Legea 361/2022, avertizorul trebuie să raporteze utilizând canalul de raportare externă, în absența canalelor de raportare internă.

    2. Ce ar trebui să includă raportul?
    • Nume complet;
    • Datele de contact ale avertizorului de interes public;
    • Contextul profesional în care au fost obținute informațiile;
    • Persoana în cauză, dacă este cunoscută;
    • Descrierea faptei susceptibile de a constitui o încălcare a legii în cadrul entității publice sau private;
    • Dovezi în sprijinul raportului;
    • Data și semnătura
    3. Cine este obligat să stabilească un canal intern?
    • Autoritățile și instituțiile publice, precum și organismele neîncorporate ale acestora cu cel puțin 50 de angajați;
    • Alte persoane juridice de drept public, indiferent de numărul de angajați;
    • Persoanele juridice de drept privat care au cel puțin 50 de angajați și cele care intră în domeniul de aplicare al actelor juridice menționate în anexa nr. 3 la Legea nr. 361/2022.
    4. Care sunt condițiile juridice pentru protecție?

    Pentru a beneficia de măsurile de protecție, raportorul în interes public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

    • trebuie să fie una dintre persoanele care raportează în conformitate cu dispozițiile articolului 2 alineatul (2) literele (a) și (b). (1) din Legea nr. 361/2022 și care a obținut informații privind încălcări ale legii într-un context profesional;
    • a avut motive întemeiate să creadă că informațiile privind încălcările raportate erau adevărate la momentul raportării;
    • au făcut un raport intern, un raport extern sau o dezvăluire publică.

    Pentru a beneficia de măsurile corective, avertizorul în interes public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții
    de mai sus, precum și condiția ca represaliile să fie o consecință a raportului făcut.

    Cine mai beneficiază de aceste măsuri?

    • facilitatori;
    • terții care au legături cu raportorul în interes public și care ar putea suferi represalii într-un context profesional, cum ar fi colegii sau rudele denunțătorului;
    • persoanele juridice deținute de avertizorul public sau pentru care avertizorul public lucrează sau cu care are alte legături într-un context profesional;
    • raportorul care a raportat în mod anonim sau a dezvăluit în mod public informații privind încălcări, dar care este identificat ulterior și este supus represaliilor;
    • avertizorul în interes public care raportează instituțiilor, organelor, oficiilor sau agențiilor competente ale Uniunii Europene.
    5. Care este natura acțiunilor ulterioare care pot fi întreprinse pentru a soluționa rapoartele?

    În sensul raportării, acțiunile ulterioare sunt orice acțiune întreprinsă de destinatarul unui raport intern sau de autoritatea competentă în scopul soluționării raportului și, după caz, a încălcării raportate.

    6. Care sunt datele de contact și calendarul pentru persoanele desemnate din cadrul agenției pentru a asigura consilierea persoanelor care intenționează să facă un raport?

    Persoanele care intenționează să facă un raport pot solicita consiliere confidențială din partea Agenției Naționale de Integritate cu privire la procedura de raportare, examinare și soluționare a raportului în următoarele moduri:

    • Prin e-mail la adresa consiliere@integritate.eu;

    • Prin telefon, la numărul 0372.069.869, apăsând 1 (Select English), 0 (Record conversation), 3 (Public Interest Whistleblowers Directorate). Conversațiile vor fi înregistrate automat;

    • Prin poștă la adresa ANI Bulevardul Lascăr Catargiu nr. 15, Cod poștal 010661, Sector 1, București - România - În atenția Direcției Avertizori de Interes Public;

    • În persoană, prin prezența la sediul ANI (cu programare prealabilă la adresa de e-mail consiliere@integritate.eu). Agenția Națională de Integritate va oferi consultanță persoanelor interesate de luni până vineri, între orele 08:30 și 16:30.

    7. Ce se întâmplă în cazul unui raport fals?

    Raportarea de informații privind încălcări ale legii, știind că acestea sunt false, constituie infracțiune și se pedepsește cu amendă între 2.500 RON și 30.000 RON, dacă fapta nu a fost comisă astfel încât să fie considerată, în conformitate cu legea, o infracțiune.

    8. Cine poate raporta?

    Persoanele care au obținut informații despre încălcări ale legii într-un context profesional pot face rapoarte. În categoria acestor persoane:

    • Muncitori;

    • persoane care desfășoară activități independente (în sensul articolului 49 din TFUE);

    • Acționarii și membrii organului administrativ, de conducere sau de supraveghere al unei întreprinderi, inclusiv membrii neexecutivi ai consiliului de administrație, precum și voluntarii și stagiarii plătiți sau neplătiți;

    • Orice persoană care lucrează sub supravegherea și conducerea persoanei fizice sau juridice cu care a fost încheiat contractul, subcontractanții și furnizorii acesteia.

    Persoanele al căror raport de muncă nu a început încă pot, de asemenea, să raporteze încălcări ale legii. și care raportează sau dezvăluie public informații privind încălcări ale legii obținute în timpul procesului de recrutare sau al altor negocieri precontractuale sau atunci când raportul de muncă sau de serviciu a luat sfârșit, precum și persoanele care raportează sau dezvăluie public informații privind încălcări ale legii în mod anonim.

    9. Ce se înțelege prin expresia "încălcări ale legii"?

    Prin încălcări ale legii, înțelegem acte care constau într-o acțiune sau inacțiune care constituie o nerespectare a prevederilor dispozițiilor legale prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 361/2022, care vizează domenii precum:

    • achiziții publice;
    • servicii, produse și piețe financiare, prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului;
    • siguranța și conformitatea produselor;
    • siguranța transportului;
    • protecția mediului;
    • protecția radiologică și securitatea nucleară;
    • siguranța alimentelor și a furajelor, sănătatea și bunăstarea animalelor;
    • sănătatea publică;
    • protecția consumatorilor;
    • protecția vieții private și a datelor cu caracter personal și securitatea rețelelor și a sistemelor informatice.

    Acestea se referă, de asemenea:

    • încălcări care afectează interesele financiare ale Uniunii Europene (astfel cum sunt menționate la articolul 325 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și detaliate în măsurile relevante ale Uniunii Europene);
    • încălcările legate de piața internă [astfel cum sunt menționate la articolul 26 alineatul (2) din Tratatul privind Uniunea Europeană]. (2) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene), inclusiv încălcările normelor Uniunii Europene privind concurența și ajutoarele de stat, și încălcările pieței interne legate de acte care încalcă normele sau mecanismele privind impozitul pe profit al căror scop este obținerea unui avantaj fiscal contrar obiectului sau scopului legii aplicabile privind care constituie abateri disciplinare, contravenții sau infracțiuni, sau care sunt contrare obiectului sau scopului legii.
    gdpr-image
    Acest site utilizează module cookie pentru a vă îmbunătăți experiența. Prin utilizarea acestui site sunteți de acord cu <a href="#">Politica de protecție a datelor</a>.
    Citește mai mult